13 kwietnia 2010
Wpadka firmy Atlassian (How they do Agile...)
wtorek, kwietnia 13, 2010 | Autor:
\m/ojtek

Wszyscy klienci firmy Atlassian otrzymali wczoraj wiadomość e-mail o następującej treści:
We are sending you this message because we experienced a security breach and suspect that your Atlassian customer account password details (only) may have been compromised.Informacja o incydencie pojawiła się również w ramach należącego do firmy profilu w serwisie Twitter. Wyjaśnienie całej sytuacji odnajdziemy natomiast na blogu firmy Atlassian.
It is very unlikely that an unauthorised user has had the opportunity to log in to your account so far and if they have, there is very little in the way of personal information which could have been accessed. However, to minimise any further risk to your Atlassian account being compromised, we strongly recommend that you change your Atlassian account password as soon as possible using the procedure below.
Be aware that this security issue only affects Atlassian customers who created an Atlassian account and purchased one of our products before June 2008. Since then, we have been using a more secure user management system based on Atlassian's Crowd product. When you change your Atlassian account password using the procedure below, your Atlassian customer account details will be stored in our updated Crowd user management system, which will further minimise the chance of a security breach occurring in future.
Procedure for changing your Atlassian customer account password:
1) Login to http://my.atlassian.com
2) Click "My Profile" (3rd tab)
3) Click "Change Password" (in Contact Information section)
4) Update your password to a new value
Atlassian apologises for the inconvenience caused. However, this is an extremely rare event for us and since we take security issues seriously, we are taking every precaution possible to minimise the effects of this security breach.
Sincerely/Best regards,
Glenn Butcher
Director of IT
Co się więc stało? Okazuje się, że w wyniku niedawnego włamania, w ręce crackerów mogła wpaść baza danych zawierająca poświadczenia części klientów Atlassiana zapisane w postaci jawnej. Dotyczy to ponoć wyłącznie kont użytkowników utworzonych przed czerwcem 2008 r. Dlaczego jednak Atlassian przechowywał część haseł w postaci jawnej? Sama firma przyznaje, że jest to wynikiem ogromnego zaniedbania:
Firstly, we made a big error. For this we are, of course, extremely sorry. The legacy customer database, with passwords stored in plain text, was a liability. Even though it wasn't active, it should have been deleted. There's no logical explanation for why it wasn't, other than as we moved off one project, and on to the next one, we dropped the ball and screwed up.Wygląda więc na to, że hasła dostępowe użytkowników portalu http://my.atlassian.com były do czerwca 2008 r. przechowywane w postaci jawnej. Od czerwcu 2008 r., w wyniku wdrożenia systemu Atlassian Crowd, wszystkie poświadczenia były już przechowywane w postaci zaszyfrowanej. Niestety poprzednia baza danych, pomimo tego, że nie była już wykorzystywana do uwierzytelniania, nie została usunięta. Właśnie do tej bazy włamywacze potencjalnie uzyskali dostęp.
Pomimo, że problem dotyczy prawdopodobnie tylko niewielkiej części użytkowników, zachęcam każdego użytkownika witryny http://my.atlassian.com do zmiany hasła. Jeśli (wbrew powszechnym zaleceniom) korzystacie w wielu miejscach z tego samego hasła, pamiętajcie również o zmianie haseł broniących dostępu do innych usług.
Podsumowując, w całej sprawie godna podziwu jest jedynie otwartość, z jaką firma Atlassian przyznaje się do swych żenujących błędów. Z pewnością jednak incydent ten położy się cieniem na dotychczasowej nienagannej opinii klientów o firmie Atlassian. Jest to również kolejny argument za tym, by bezwzględnie w każdym z serwisów stosować odmienne hasło dostępowe.
[Informacje na temat tego interesującego incydentu jako pierwszy przekazał mi Michuk]
Komentarze (2)

Sortuj po: Data Ocena Ostatnia Aktywność
Wczytywanie komentarzy...
Wyślij nowy komentarz
Comments by IntenseDebate
Odpowiedz jako Gość, lub zaloguj się:
WróćPołączony jako (Wyloguj się)
Nie wyświetla się publicznie.
Publikowanie anonimowe.
Wpadka firmy Atlassian (How they do Agile...)
2010-04-13T09:05:00+02:00
\m/ojtek
Inne|Newsy|
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Wyszukaj w HCSL:
Subskrybuj:
Najpopularniejsze artykuły wszech czasów:
- Urządzenia do kopiowania kart płatniczych
- Co tak naprawdę ujawniasz w Internecie?
- Dlaczego należy zasłaniać klawiaturę bankomatu?
- Publiczna wiadomość z ukrytym przekazem
- Przyszłość antywirusów jest jasna
- Sposób na obejście internetowych blokad
- Superbezpieczne hasła na... żółtej karteczce
- Funkcje sprzętowego kasowania danych w HDD!
- 12-latek odkrył krytyczną lukę w Firefoksie
- Przestępstwo nie popłaca
- Czy jesteśmy inwigilowani przez chiński sprzęt?
- Gotowy zestaw do podsłuchiwania GSM
- Jak działa internetowa mafia?
- Uwaga na nowy rodzaj ataków phishingowych!
- Microsoftowy poradnik dla organów ścigania!
- Polski super-bezpieczny system Qubes OS
- Dane wieczyście dostępne
- Pierwszy atak samochodowych crackerów
- Pliki PDF zdolne do wykonania dowolnego kodu
- Polskie służby współpracują z firmą Google?
- Więzienie za odmowę ujawnienia hasła
- Podrzucanie dziecięcej pornografii
- Zapomniany film o hakerach
- Łamanie haseł w Windows Vista i 7
Arek · 778 tygodni temu
Klasę można pokazać reakcją na wpadkę u siebie, i moim zdaniem - firma Atlassian wykazała klasę i zareagowała o niebo lepiej (odpowiedzialnie przede wszystkim), niż niektóre inne firmy, czasem wręcz negujące istnienie błędów w ich produktach.
\m/ojtek 84p · 778 tygodni temu